Romet Jubilat 84 Rok. Odbudowa roweru prawie kompletne.


Romet Jubilat odbudowa.

Rower Jubilat był to rower, który był produkowany w latach 70 -90, choć istniała jego najnowsza wersja, która się nazywała Jubilat 2012. 


W tym poście opisze proces renowacji i przywracania tego roweru do życia.


Romet PRL Jubilat
Romet Jubilat, który zakupiłem w serwisie Allegro był kompletnie niejeżdżący. 
na wstępnie zaznaczę, że zacząłem od rozebrania go na najdrobnieszje części, aby mieć możliwość oceny stanu technicznego ramy i lakieru.
Więcej zdjęć i filmów znajdzie się na moim Instagramie lub YouTube.






W tym odcinku ściągam błotniki i osprzęt czynność niby prosta jednak najwięcej problemów spotkało mnie z błotnikiem gdzie śruby mocujące do ramy były zardzewiały i był problem z odkręceniem.





Jak można zauważyć na filmie poniżej kolejnym etapem było ściąganie stopki, która była urwana. Później zdecydowałem, że najlepszą metodą będzie to, że warto zakupić nową podobną i taką znalazłem w sieci.


Później udało mi się ściągnąć stery w rowerze co nie sprawiło jakiegoś problemu.


W trakcie rozbiórki Roweru Romet Jubilat największym problemem był mechanizm korbowy, który fabrycznie zamontowany jest na kwadrat. Po kilku nieudanych próbach wybicia klina czy go rozwiercenia uciąłem całą korbę i szukałem jakiejś alternatywy, aby móc zamontować Korbę na kwadrat.



Kolejnym krokiem było usunięcie farby tam, gdzie pojawiała się rdza lub farba odchodziła.
Zrobiłem to za pomocą takiej drucianej szczotki, którą się montuje na wiertarkę.
Czynność nie jest najlepsza, ale jest to zawsze jakaś opcja.

Kolejnymi krokami będzie malowanie i składanie komponentów, o czym powiem wkrótce...

















 

Komentarze